Baron 1898

Plaats reactie
pretparkfansitebe
Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 22-12-2013 22:00

Baron 1898

Bericht door pretparkfansitebe » 03-01-2015 19:25

Dive coaster Efteling krijgt naam 'Baron 1898'

Baron 1898 neemt bezoekers straks mee terug naar het tijdperk van de Nederlandse mijnbouw, toen de industrialisatie hoogtij vierde. De Efteling liet zich inspireren door de rijke en historische geschiedenis van de mijnbouw, gecombineerd met de (inter)nationale legende rondom de ‘Witte Wieven’. In de attractie verplaatsen bezoekers zich een dag in het leven van een stoere mijnarbeider. De achtbaan voert de mijnarbeiders naar een hoogte van 37,5 meter om daarna een duik de mijnschacht in te maken, waarna nog een korte achtbaanrit volgt.

De sage vertelt dat een hebzuchtige Mijnbaron een goudader heeft gevonden in het zuiden van het land. Daar wil hij zoveel mogelijk goud uit de grond halen, maar de vruchtbare grond aldaar wordt beschermd door de Witte Wieven. Mijnbaron Gustave Hooghmoed roept zijn mijnarbeiders (kompels) op hem te helpen en belooft hen gouden bergen. Tijdens de rit wordt duidelijk dat de Witte Wieven uit alle macht proberen de gouddelving te saboteren..
Afbeelding

jonasdem
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 04-01-2015 13:57

De werken schieten goed op

Bericht door jonasdem » 04-01-2015 14:00

Ik maakte het Oud & Nieuw-feest mee in de Efteling (wat trouwens zeer verzorgd is) en de werken aan deze attractie schieten goed op! De ruwbouw van het "station" is al bijna klaar!

Pretparken!
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 03-01-2015 20:12

Bericht door Pretparken! » 04-01-2015 14:10

Ik heb Baron 1898 nog niet met m'n eigen ogen kunnen bekijken..
Maar op de foto's ziet het er best al knap uit! :)

Iemand al een idee wnr ze beginnen aan de uiteindelijke "baan"?

Nathan - N8N Rides
Ervaren gebruiker
Berichten: 23
Lid geworden op: 03-01-2015 20:14

Baron 1898

Bericht door Nathan - N8N Rides » 04-01-2015 14:59

Vind het super dat ze eindelijk nog eens iets spectaculair met inversies openen, De Efteling had nood aan nog een goeie thriller :) de keuze van een Divecoaster is perfect, een B&M achtbaan is altijd goed en Efteling kan het zeker aan. Van thema zal De Efteling er zeker iets bijzonders van maken, met 2 voorshows kan het ook niet anders, ik ga hem volgend jaar zeker gaan bezoeken! Ben benieuwd! :D

Plaats reactie