Welke zijn Pijnlijke Achtbanen?

Plaats reactie
pretparkfansitebe
Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 22-12-2013 22:00

Welke zijn Pijnlijke Achtbanen?

Bericht door pretparkfansitebe » 05-01-2015 20:16

Anonieme Pretparkfan:

Ik heb nog geen specifiek pretpark uitgekozen, maar het wordt er bijna zeker eentje in België of Nederland. Dus een lijstje van pijnlijke banen in die twee landen is eigenlijk al voldoende. Wat ik mij ook een beetje afvroeg, maakt het wat rug- en nekpijn betreft veel uit of een wagentje schouderbeugels dan wel lapbars heeft? Tot slot ook nog een vraaje over gelanceerde achtbanen: dit type heb ik nog nooit gedaan en zou ik uit nieuwsgierigheid dus weleens willen uitproberen. Anderzijds zijn bruuske bewegingen zoals zo'n plotse, sterke versnelling wel wat belastend voor de nek denk ik. Is dat volgens jullie een risico? Vooral omdat ik vrij groot ben (1m85cm) en dus altijd wat bang ben dat mijn hoofd in sommige wagentjes misschien boven de rugleuning zal uitkomen. Het zou best kunnen dat ik hier spoken zie hoor, want ik neem aan dat achtbaanfabrikanten er wel voor zorgen dat zo'n lancering veilig is (en dat ze een maximale lengte opgeven indien nodig). Al zou een bevestiging van jullie mij eerlijk gezegd toch wel wat geruststellen. :)

Elise'tje
Ervaren gebruiker
Berichten: 22
Lid geworden op: 19-01-2014 19:26

Bericht door Elise'tje » 05-01-2015 20:39

Kheb zelf GEEN rugproblemen, maar ik heb zelf dikwijls wel pijn aan de rug, wnr ik uit een achtbaan stap!

Dit komt meestal door de harde rugleuning, kijk daar eens naar voor je instapt :)

Veel plezier!! :D

Nathan - N8N Rides
Ervaren gebruiker
Berichten: 23
Lid geworden op: 03-01-2015 20:14

Welke zijn Pijnlijke Achtbanen?

Bericht door Nathan - N8N Rides » 05-01-2015 20:55

Enkele achtbanen die ik je kan afraden met nek- of rugklachten:
- Condor: Walibi Holland (kan beter niemand in gaan...)
- Vampire: Walibi Belgium (elke SLC is af te raden met rugklachten)
- Boomerang: Bellewaerde (kan je beter naar Cobra of Speed of Sound)
- Viktors Race: Plopsaland De Panne
- Calamity Mine: Walibi Belgium
- Keverbaan: Bellewaerde (is vrij ruw omdat hij al zou oud is)
- Dreamcatcher: Bobbejaanland
- Bob: Efteling (heeft ruwe remmen)

Wie negatief is moet ook positief zijn, dus even de soepelste banen ook opschrijven :)
- Goliath: Walibi Holland
- Vogelrok: Efteling
- Huracan: Bellewaerde
- Psyké Underground: Walibi Belgium
- Revolution: Bobbejaanland
- Xpress Platform 13: Walibi Holland
- De Vliegende Hollander: Efteling
- Anubis The Ride: Plopsaland De Panne

Verder denk ik niet dat het een verschil maakt of je vast zit met heupbeugels of schouderbeugels, ook met de grootte, zolang je aan de lengte-eisen voldoet is het veilig :)
Een gelanceerde achtbaan eens proberen kan ik je zeker aanraden, het is een enorm leuk gevoel en het is echt niet ruwer dan andere achtbanen :D

Ik hoop je hiermee wat geholpen te hebben, en als ik je nog één tip kan geven: ga nooit af op bordjes 'verboden voor mensen met rugklachten'... Want dan mag je nergens meer in ;) Grtjs

Pretparken!
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 03-01-2015 20:12

Bericht door Pretparken! » 05-01-2015 21:17

Lijstje van Nathan klopt wel!

Enkel opletten met vogelrok! Kheb gehoord via Looopings dat ze maar 2 treinen meer plaatsen, omdat de remmen met 3 treinen te veel klachten met ruggen oplevert! :/

pretparkfansitebe
Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 22-12-2013 22:00

Bericht door pretparkfansitebe » 10-01-2015 19:34

Bericht in naam van Caroline Goossens:

"Allemaal heel erg bedankt voor de bereidheid om op mijn vraag te antwoorden! Jullie reacties hebben mij zeker verder geholpen. En er wordt dus gewerkt aan een oplossing voor Vogelrok? Ik ben van plan om dit topic in de toekomst regelmatig nog eens door te lezen, dus als iemand van jullie nog extra informatie heeft: laat maar komen "

Plaats reactie