Nieuwe attractie 2016

Plaats reactie
Nathan - N8N Rides
Ervaren gebruiker
Berichten: 23
Lid geworden op: 03-01-2015 20:14

Nieuwe attractie 2016

Bericht door Nathan - N8N Rides » 04-01-2015 14:43

Er is bekend gemaakt dat er in 2016 een nieuwe spectaculaire achtbaan geopend zal worden door Mack Rides... Ik zou wel graag een mini-Blue Fire zien verschijnen, maar daar vrees ik voor... Iemand een idee wat het zou kunnen worden?

pretparkfansitebe
Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 22-12-2013 22:00

Bericht door pretparkfansitebe » 12-01-2015 19:09

Walibi Belgium opent in 2016 een unieke nieuwe attractie: een 'boomerang splash'. Het gaat om een enorme veertig meter hoge waterachtbaan met twee verticale torens.

Bootjes worden vanuit het station eerst razendsnel omhoog gehesen. Op het hoogste punt vallen ze loodrecht achteruit naar beneden, richting een heuvel en een achterwaartse grote splash. Vervolgens takelt een tweede lift de vaartuigen weer loodrecht achteruit omhoog.

Daar houdt de constructie op. Wat volgt is een voorwaartse vrije val met een tweede splash. Ten slotte keren de bootjes over de heuvel terug naar het beginpunt. De werking is vergelijkbaar met het principe van de beroemde boomerang coasters, waarvan er sinds 2001 ook een in Walibi Belgium staat.

De nieuwe attractie is een wereldprimeur, gebouwd door de Duitse fabrikant Mack Rides. Het station wordt uitgerust met een grote draaischijf om de capaciteit te maximaliseren. Terwijl een eerste bootje vertrekt, kan een tweede bootje worden gevuld. In een vlot is plek voor twintig opvarenden: vijf rijen van vier personen.

De nieuwe ride komt te liggen tussen vrijevaltoren Dalton Terror en boomstambaan Flash Back. Over een paar maanden beginnen de bouwwerkzaamheden. In het voorjaar van 2016 moet de 'boomerang splash' af zijn.
Afbeelding

Nathan - N8N Rides
Ervaren gebruiker
Berichten: 23
Lid geworden op: 03-01-2015 20:14

Nieuwe attractie 2016

Bericht door Nathan - N8N Rides » 12-01-2015 20:27

Heb ik ondertussen ook gelezen, het ziet er wel de moeite uit :) Ik had al lang in gedachten dat het een waterachtbaan zou worden, dus kan alleen maar blij zijn met het feit dat er twee torens van 40m hoog komen en dat er twee splashes gaan zijn... hopelijk komt er nu nog een leuke naam en een goed thema! :D

Plaats reactie