Python Plus Plannen jaren '90

Plaats reactie
pretparkfansitebe
Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 22-12-2013 22:00

Python Plus Plannen jaren '90

Bericht door pretparkfansitebe » 03-01-2015 21:49

Begin jaren '90 ontstond het idee om de Python uit te breiden naar wat bekend is Python Plus. Gebaseerd op de tekeningen van Vekoma, hebben vijfzintuigen.nl een simulatiemodel maakt van het ontwerp, zodat je een indruk krijgt hoe deze baan eruit had moeten zien.

Bijna was het befaamde project doorgegaan, verteld Lex. De bouwtekeningen zijn zelfs ingediend bij de gemeente. "En uiteindelijk, na drie weken, was de goedkeuring er. Maar het hele project strandde helaas omdat er een horecagebouw aan gekoppeld moest worden en daarvoor was het budget niet toereikend."

In een interview verteld Lex Lemmens over het plan achter Python Plus:
"Ik wilde de baan spectaculairder maken door hem door te zagen direct na de tweede looping. Daar zou de baan dan via een camelback de Kanovijver in duiken, onder de grond door een tunnel en dan verticaal in het midden van een winkeltje naar buiten flitsen, en vervolgens middels een sidewinder weer horizontaal naar een tweede lift... Er was in het ontwerp een tweede lift voorzien van veertig meter hoog, waarna een val onder een hoek van zestig graden zou volgen: opnieuw de grond in, vele ride-effecten en waarbij de corkscrew dwars over het rangeerspoor zou aansluiten op de bestaande Bayern curve."

https://www.youtube.com/watch?v=3frp3M8wJJ8#t=1925

Afbeelding

Elise'tje
Ervaren gebruiker
Berichten: 22
Lid geworden op: 19-01-2014 19:26

Bericht door Elise'tje » 03-01-2015 21:57

WOW! Dat ziet er compleet anders uit dan de huidige python! :o

Ik vind het jammer dat de plannen destijds niet door zijn gegaan!

John1976
Gevorderd
Berichten: 17
Lid geworden op: 19-01-2014 19:44

Bericht door John1976 » 03-01-2015 22:08

25 jaar geleden en nu pas zijn de plannen naar buiten gekomen..

Inderdaad, jammer dat deze plannen toen niet realiseerbaar waren! Nu uitkijken naar Baron 1898 zkr? :D

Pretparken!
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 03-01-2015 20:12

Bericht door Pretparken! » 03-01-2015 22:42

Ik wist nie dat er plannen waren voor uitbreiding van de python in de jaren '90??

Da zou nogal wat geweest zijn, mochten die plannen uiteindelijk toch zijn doorgegaan! :p De python was nu al zo populair zonder die uitbreiding!

Nathan - N8N Rides
Ervaren gebruiker
Berichten: 23
Lid geworden op: 03-01-2015 20:14

Python Plus Plannen jaren '90

Bericht door Nathan - N8N Rides » 04-01-2015 15:04

Het is normaal dat je het niet wist, het is pas gisteren bekend gemaakt ;) Ik weet niet of ik het erg vind, het zou misschien wel leuker geweest zijn dat hij langer was, maar naar mijn mening is het een iets te lange, kale constructie op de dag van vandaag... En wat maakt het ook uit, het is jaren '90 en zal er toch nooit meer doorkomen :P

Plaats reactie